وعده وزیر علوم به دانشجویان دکتری

وعده وزیر علوم به دانشجویان دکتری

دکتر منصور غلامی در گفت و گو با ایسنا،‌ضمن اعلام این مطلب در خصوص مطالبات دانشجویان دکتری در خصوص پرداخت پژوهانه، اظهار کرد: هزینه دستمزد پژوهشی دانشجویان دکتری که سال‌های قبل تحت عنوان پژوهانه به آن‌ها پرداخت می‌شد، از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین و در اختیار دانشگاه‌ها قرار می گرفت که البته پرداخت آن در زمان خود از نظر پوشش تعداد دانشجویان و دوره‌ای که می‌توانستند وام دریافت کنند، با محدودیت مواجه بود. با توجه به اینکه تامین این مبلغ نیز از سوی معاونت فناوری محقق نشد، بنابراین اجرای آن عملا به زمین خورد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، وام‌هایی را به صورت قرض‌الحسنه با کارمزدهای بسیار پایین در اختیار دانشجویان دکتری قرار می‌دهد. بنابراین عملا پرداخت پژوهانه از سوی این صندوق امکان‌پذیر نیست.

وزیر علوم در پایان از تلاش این وزارتخانه در زمینه تامین اعتبار برای پرداخت هزینه‌های پژوهشی به دانشجویان دکتری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه هنوز این تلاش‌ها به نتیجه مشخصی نرسیده است، نمی‌توان با جدیت اعلام کرد، اما امیدواریم بتوانیم راهکارهایی را اتخاذ کنیم که دانشجویان در حین تحقیقات بتوانند از حق الزحمه‌های پژوهشی بهره‌مند شوند.

منبع ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *