انواع مدرک زبان برای آزمون دکتری ۹۷

انواع مدرک زبان برای آزمون دکتری ۹۷

 Related image

برای آزمون دکتری میتوانید مدرک زبان داشته باشید که در امر قبولی شما در دکتری کمک شایانی مینماید. مدارک زبان زیادی وجود دارد که با شرکت در آزمون زبان هر یک از انها میتوانید مدرک زبان دریافت نمایید.

در زیر انواع مدرک زبان به صورت مختصر شرح داده می شود :

آزمون MSRT

این آزمون همان ازمون MCHE است که در ۳ بخش شنیداری، درک مطلب، گرامر و ساختار برگزار میگردد . برای ثبت نام در این آزمون باید به سایت وزارت علوم مراجعه نمایید . این ازمون هر ماه برگزار شده و نتایج ان ظرف ۳ تا ۴ روز بعد از ازمون اعلام میگردد.این آزمون نمره منفی ندارد .

آزمون تولیمو

این ازمون توسط  سازمان سنجش برگزار می شود . این ازمون شامل دو بخش است سوالات تشریحی و تستی .این ازمون نیز تقریبا هر ماه برگزار می شود و نتایج ازمون ۳۰ تا ۴۰ روز بعد از آزمون اعلام میگردد.

آزمون تافل

این ازمون یکی از معتبرترین آزمون های زبان می باشد . که به صورت تافل کتبی ، تافل کامپیوتری و تافل اینترنتی برگزار می گردد. این ازمون شامل سه بخش شنیداری، ساختار و نگارش و درک مطلب می باشد. مدرک ازمون زبان تافل حداکثر تا ۲ سال اعتبار دارد .

آزمون ایلتس

این ازمون به دو صورت برگزار می شود : آکادمیک و جنرال ترینیگ . در ازمون اکادمیک توانایی انگلیسی داوطلبی که قصد ادامه تحصیل در دوره کارشناسی به بالا  را در یک دانشگاه انگلیسی زبان دارند سنجیده میشود . اما در آزمون نوع دوم معلومات داوطلبان را در سطحی وسیع تر و در بستری علمی – اجتماعی می‌سنجد. این ازمون برای افرادی مناسب است که قصد دارند تحصیلات پیش‌دانشگاهی خود را در کشوری انگلیسی زبان به ‌پایان برسانند. این ازمون شامل بررسی توانایی‌های شنیدن، خواندن، نوشتن، و صحبت‌کردن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *