تسهیلات ویژه برای جذب هیات علمی در دانشگاههای تک جنسیتی

ثبت نام جذب اعضای هیات علمی از فردا آغاز می شود

تسهیلات ویژه برای جذب هیات علمی در دانشگاههای تک جنسیتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، منصورغلامی وزیرعلوم، در دیدار با محمدرضا رضوان طلب رییس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم با ارائه گزارشی از استمهال (تمدید مهلت) ستاد آمایش و روند تطبیق مجوز رشته ها بر اعلام نیازهای هیأت علمی دانشگاه ها که در هفته گذشته به چند مرحله تاخیر در برگزاری فراخوان جذب انجامید، بر نکات زیر تاکید کرد.

فراخوان های جذب اعضای هیأت علمی باید برابر جدول زمانی مصوب و به صورت منظم برگزار شود و تعویق و تاخیر مهار گسیخته در آن مورد قبول نیست.

بخش های گسترش و ستاد آمایش که قبلا برای تطبیق مجوزها بر اعلام نیاز دانشگاه ها درخواست مهلت کرده بودند، باید بررسی های خود را هرچه سریعتر به پایان رسانند و مرکز جذب اعضای هیأت علمی مکلف است قبل از پایان بهمن ماه نظرات آنان را اخذ و فراخوان را اعلام کند.

درصورتیکه مسئولین ستاد آمایش همچنان نتوانستند نتایج قطعی خود را اعلام کنند، مرکز جذب بر اساس نورم و روال گذشته فراخوان را برگزار کند.

برای جذب اعضای هیأت علمی در واحدهای غیرانتفاعی و در واحدهای وابسته به دستگاه های اجرایی نباید محدودیتی در جذب اعضای هیأت علمی اعمال شود و این بخش ها می توانند توسعه مورد نظر خود را در بخش جذب اعضای هیأت علمی با رعایت سایر مقررات انجام دهند.

وزارت علوم برای واحدهای تک جنسیتی تسهیلات ویژه ای را خصوصا در جذب اعضای هیأت علمی مورد نظر دارد که به اطلاع واحدهای مربوطه خواهد رساند.

دانشگاه ها و موسساتی که قبلا برای افرادی که جایابی بورس داده اند و آن افراد بورسیه که در حال حاضر از تحصیل فراغت یافته اند، باید این افراد را در رقابت عادلانه با سایر متقاضیان فراخوانی (بدون شرکت آنان در فراخوان) شرکت دهند و در صورتیکه این فارغ التحصیلان کف حد نصاب شایستگی های هیأت علمی را کسب کردند جذب آنان باید در اولویت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *