فراخوان پذیرش دانشجو از طریق آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان برگزیدگان علمی در دوره های کارشناسی ارشد مهر ماه سال ۱۳۹۷ دانشگاه قم منتشر شد.

دانشگاه قم به منظور فراهم نمودن زمینه جذب برگزیدگان علمی و مستعد مقطع کارشناسی دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی کشور و در راستای اجرای آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد مصوب (۲۱/۷۷۹۴۸ مورخ ۱۳۹۳/۵/۵ و ابلاغیه شماره ۲/۱۴۰۰۳۶ مورخ ۱۳۹۵/۷/۴ وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری) نسبت به پذیرش برگزیدگان علمی واجد شرایط اختصاصی و عمومی در دوره های کارشناسی ارشد به شرح زیر اقدام می نماید:

شرایط پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد ۹۷-۹۸ دانشگاه قم:

دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی (ورودی سال ۱۳۹۳) که حائز یکی از شرایط زیر هستند، می توانند جهت استفاده از مزایای این آیین نامه درخواست خود را به دانشگاه قم ارائه نمایند.

۱ – دانشگاه اختیار دارد حداکثر ۱۰ درصد ظرفیت دوره کارشناسی ارشد خود در هر رشته محل را به دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته دوره های روزانه و شبانه حائز شرایط این آئین نامه به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون اختصاص دهد.
۱-۱- داوطلبانی که پس از ۶ نیمسال تحصیلی و با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی به لحاظ میانگین کل جزو ۱۰ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.
۲-۱- حداکثر در مدت ۸ نیمسال تحصیلی دانش آموخته شود.
۳-۱- پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یک بار امکان پذیر است.
۴-۱- پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تائید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.
۵-۱- احراز شرایط اختصاصی دانشگاه
تبصره: دانشگاه اختیار دارد متقاضیانی را که در طول شش نیم سال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود جزو ۱۰ درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد همان سال پذیرش کند.
۲ – دانشگاه اختیار دارد برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی- دانشجویی را برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص شورای برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم و با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون پذیرش کند.
۳ – دانشگاه می تواند با رعایت شرایط مندرج در این آیین نامه ، فقط یک بار تا اول شهریورماه هرسال نسبت به پذیرش حائزین شرایط ، اقدام نماید . اسامی پذیرفته شدگان نیز توسط معاون آموزشی دانشگاه برای تایید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال و قطعی شدن ثبت نام منوط به تائید سازمان مذکور است.
مدارک مورد نیاز:
۱ – تکمیل فرم پیوست
۲ – تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی(پشت و رو)
۳ – ریز نمرات تایید شده تا پایان ترم ششم
۴ – اصل معرفی نامه یا تصویر برابر اصل شده برای متقاضیان ماده ۲ (برگزیدگان المپیاد علمی – دانشجویی)
۵ – سایر مدارک (رزومه علمی به علاوه مدارک و مستندات مربوط به فعالیتهای پژوهشی) در صورت موجود
۶- کلیه متقاضیان پذیرش بدون آزمون موظف به پرداخت حق ثبت نام مبلغ ۵۰۰/۰۰۰ ریال به شماره حساب ۰۱۱۰۸۰۸۰۳۹۹۰۰۴ نزد بانک ملی شعبه الغدیر قم (کد ۲۷۸۷) به نام درآمد اختصاصی خدمات آموزشی دانشگاه قم (قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی سراسر کشور) می باشند. (ارسال فیش همراه با مدارک الزامی است)
۷- کلیه داوطلبان لازم است تمامی مدارک مورد نیاز را حداکثر تا مورخ ۱۳۹۷/۲/۲۰ با پست سفارشی به آدرس: قم – جاده قدیم اصفهان – دانشگاه قم (کد پستی ۳۷۱۶۱۴۶۶۱۱) گروه استعداد درخشان ارسال نمایند.

توضیحات مهم:

– *زمان ثبت نام، ارسال یا تحویل مدارک به دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه (سازمان مرکزی) تا تاریخ ۱۳۹۷/۲/۲۰ می باشد.

– *پذیرش فقط از بین دانشجویان (روزانه و شبانه) دانشگاه های دولتی (سراسری) ا نجام می پذیرد. (مدارک داوطلبان سایر دانشگاه ها بررسی نخواهد شد).

– *پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه، پس از ارزیابی و امتیاز دهی به فعالیتها و سوابق داوطلبین انجام می پذیرد. بدیهی است تشکیل پرونده و دعوت به مصاحبه، هیچگونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد.

– *اسامی پذیرفته شدگان همراه با مدارک و مستندات مربوطه برای تطبیق شرایط و اعلام پذیرفته شدگان نهایی، به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

– *اولویت ادامه تحصیل افراد در همان رشته می باشد (در صورت موافقت گروه مربوطه) می توانند در رشته مرتبط تقاضا نمایند.

– *پذیرش دانشجویان ممتاز مشمول این آیین نامه در دوره های تحصیلی بالاتر بصورت رایگان و بدون دریافت شهریه می باشد.

– *دانشجویانی که از طریق این تسهیلات در این دانشگاه پذیرفته شوند در صورتی که اقدام به ثبت نام نموده و شروع به تحصیل نمایند در صورت انصراف ملزم به پرداخت هزینه آموزش رایگان در نیمسال اول ۹۸-۹۷ خواهند بود.

– *وجه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی گردد. (داوطلبان تمام شرایط را مطالعه فرمایند و در صورت داشتن شرایط وجه مذکور را واریز نمایند.)

– *انتقال، میهمان، تغییر رشته و تغییر گرایش برای دانشجویانی که از طریق آیین نامه استعدادهای درخشان پذیرش بدون آزمون شده اند ممنوع می باشد.

– *ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تایید سازمان سنجش، منوط به تایید دبیرخانه هیات مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان

سنجش آموزش کشور می باشد، بنابراین دانشگاه قم از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تاییدیه معذور است.

– *پذیرش دانشجو بر اساس بررسی مدارک و سوابق داوطلبین صورت می گیرد و در صورت صلاحدید، افراد حائز شرایط برای مصاحبه علمی به گروه های مربوطه معرفی می گردند. لازم به ذکر است به مدارک ناقص و یا دریافت شده بعد از تاریخ مشخص ترتیب اثر داده نخواهد شد.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر لینک زیر را دانلود کنید

https://qom.ac.ir/Portal/File/ShowFile.aspx?ID=85ff416d-cbe6-4dac-884a-9ecc0bbf1c40