تسهیلات جدید برای شرکت دانشجویان دکتری آزاد در آزمون جامع

تسهیلات جدید برای شرکت دانشجویان دکتری آزاد در آزمون جامع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، علیرضا رهایی در اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۷ گفت: در این جلسه موارد مربوط به دوره دکتری از جمله نحوه برگزاری آزمون جامع و استانداردسازی آن، شیوه ارتقا کیفیت ارزشیابی آموزشی و تقویت سطح زبان دانشجویان دوره دکتری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پس از بحث و بررسی مقرر شد برای برخی رشته های علوم انسانی، امکان جایگزینی آزمون زبان عربی به جای زبان انگلیسی فراهم شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در این جلسه مصوب شد برای یک دوره زمانی محدود، مجوز شرکت در آزمون جامع قبل از آزمون زبان صادر شود، گفت: بدیهی است اعلام قبولی در آزمون جامع و ثبت نتایج آن مشروط به اخذ حدنصاب نمره آزمون زبان خواهد بود.

رهایی تاکید کرد: دانشجویان توجه داشته باشند که این قبولی صرفا در یک دوره زمانی ۹ماهه معتبر است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت زبان داوطلبان و دانشجویان دکتری اظهار داشت: به منظور تقویت بنیه علمی زبان داوطلبان، مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی دوره های آموزشی در قالب سه ترم ۶هفته‌ای برنامه‌ریزی کرده که برای ورود به این دوره، یک آزمون تعیین سطح برگزار که تعیین‌کننده سطح ورود به ترم های آموزشی است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در صورت کسب امتیاز بالا در آزمون تعیین سطح، داوطلب نیاز به شرکت در این دوره های آموزشی را نخواهد داشت.

رهایی گفت: باتوجه به تقارن ماه مبارک رمضان با زمان برگزاری آزمون جامع برای دانشجویان دکتری، مصوب شد استثنائا آزمون جامع اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ در نیمه اول تیرماه برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *