اطلاعات در باره کاج سلطنتی لندن

 

کالاج سلطنتی

 براساس نظام رتبه بندی کیو.اس، کالج سلطنتی لندن  به عنوان سومین دانشگاه انگلیس و هشتمین دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۱۸-  ۲۰۱۹ شناخته شد.

محققان علمی و آموزشی باور دارند،  تحصیل در کالج سلطنتی لندن به معنای بهره‌مندی از یک قرن تجربه و دانش و تحقیقات است.

امپریال تنها دانشگاه در انگلیس است که به طور انحصاری بر علوم پایه، پزشکی، مهندسی و کسب و کار متمرکز است.

کالج سلطنتی لندن یا امپریال کالج لندن (Imperial College London) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی انگلیس و جهان در زمینه‌های مهندسی، علوم پزشکی و اقتصاد است.

امپریال کالج لندن، یک نهاد مبتنی بر علم مستقر در مرکز پایتخت است که به عنوان یکی از موسسات پیشرو در انگلستان محسوب می‌شود.

این کالج دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۸ هزار کارمند است.

امپریال کالج لندن، ریشه در چشم انداز پرنس آلبرت به کنزینگتون جنوبی لندن دارد که می‌خواست این شهر را به یک مرکز آموزش و پرورش در کنار موزه تاریخ طبیعی، موزه ویکتوریا و آلبرت هال و موزه علوم تبدیل کند.

منشور امپریال در سال ۱۹۰۷ اعطا شد که کالج سلطنتی علوم، دانشکده سلطنتی معادن و نیز کالج شهر و اصناف را در هم ادغام کرد.

این دانشگاه واقع در کنزینگتون جنوبی در مرکز لندن است؛ ورودی اصلی دانشگاه در خیابان نمایشگاه قرار دارد.

امپریال کالج لندن، نزدیک به فضاهای سبز زیادی در هاید پارک، نزدیک یادبود سلطنتی آلبرت هال، مرکز خرید هارودز و تعدادی از بزرگ‌ترین موزه‌های شهر است.

این دانشگاه دارای ۱۴ برنده جایزه نوبل، از جمله سر الکساندر فلمینگ، کاشف پنی سیلین است.

 نویسنده داستان اچ جی ولز، ملکه گیتاریست برایان می  نخست وزیر سابق هند راجیو گاندی، افسر سابق ارشد پزشکی انگلستان سر لیام دونالدسون و مدیر اجرایی سابق خطوط هوایی سنگاپور چوچون سنگ از فارغالتحصیلان مشهور این دانشگاه هستند.

امپریال کالج لندن، در حال حاضر ۱۵ هزار و ۲۳۶ دانشجو دارد که از این تعداد ۵۲ درصد آنها دانشجویان بین‌المللی هستند.

نسبت دانشجویان پسر به دختر ۶۳ به ۳۷ درصد است؛ در ضمن در این دانشگاه برای هر ۱۱ دانشجو در ۳کارمند وجود دارد.

براساس شواهد موجود، کالج سلطنتی لندن در زمره‌ بهترین دانشگاه‌هایی به شمار می‌رود که ترکیبی از تخصص‌گرایی و دانش را در خود گرد آورده‌؛ این دانشگاه هرگز از شمار پنج دانشگاه برتر رده‌بندی‌های کلی خارج نشده‌ است.

بررسی‌ها نشان داده است، فارغ‌التحصیلان امپریال کالج بیشترین آمار استخدام فارغ‌التحصیلان در انگلیس را به خود اختصاص داده‌اند.

کالج سلطنتی لندن  اکنون دارای ۹ سایت مستقر در لندن است؛ این گسترش و پراکندگی منتج از برنامه‌ توسعه‌ فعالیت‌های پزشکی در دهه‌ نود است؛ البته دانشجویان مقاطع کارشناسی رشته‌های دیگر همچنان در پردیس اصلی جنوب کنسینگتون (Kensington) مستقر خواهند بود.

بیش از یک‌سوم از دانشجویان مقطع کارشناسی از مدارس غیردولتی (غیرانتفاعی) پذیرش شده‌اند، این آمار یکی از بهترین دستاوردها در میان تمام دانشگاه‌ها و به‌ عبارتی فراتر از رده‌بندی آژانس آمارهای آموزش عالی به شمار می‌رود.

افق‌های پیش روی امپریال کالج مبتنی بر نزدیک کردن فضاهای فکری دانشجویان به مسائل جهانی مانند تغییرات آب‌وهوایی است.

همچنین، بسیاری از دوره‌های آموزشی این دانشگاه با کاریابی یا امکان حضور و تحصیل یک‌ساله در خارج از کشور همراه است.

دانشجویان  امپریال کالج  لندن بسیار مشتاق به حضور در دوره‌های کارآموزی بوده و برنامه‌ فرصت‌های پژوهشی مقطع کارشناسی، امکان کسب تجارب عملی را برایشان به ارمغان می‌آورد.

دانشکده‌ی پزشکی کالج سلطنتی لندن نیز از لحاظ تعداد دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی و نیز به‌لحاظ بودجه‌ پژوهشی از سرآمدان اروپا محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *