افزایش ۱۲/۵% شهریه رشته های علوم پزشکی و غیر پزشکی دانشگاه آزاد

نرخ شهریه دانشگاه آزاد

 محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در بخشنامه‌ای به رؤسای واحدهای مراکز استان، رؤسای واحدها و مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی، نرخ شهریه سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ برای رشته‌های غیرپزشکی و علوم پزشکی در همه مقاطع تحصیلی را ابلاغ کرد.

براساس این بخشنامه، نرخ شهریه شامل شهریه پایه (ثابت) و متغیر همه دانشجویان به این صورت اعلام شد که به منظور جذب نخبگان و کمک به متقاضیان تحصیل در مناطق محروم، نرخ شهریه رشته محل‌های کم‌تقاضا یا فاقد تقاضا با هماهنگی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تا سقف ۵۰ درصد تخفیف امکان‌پذیر می‌شود.

قابل ذکر است که در هر استان کمیته‌ای متشکل از دو نفر از اعضای هر یک از شوراهای برنامه‌ریزی، اداری مالی و آموزشی (در مجموع ۶ نفر) درخواست متقاضی را بررسی و تخفیف را تا سقف مقرر تصویب می‌کنند.

نرخ شهریه دانشجویان قدیم (شامل ورودی‌های سال ۱۳۹۶ و ماقبل) برای دانشجویان غیرپزشکی براساس شهریه پایه‌ای که هر ورودی در سال ۱۳۹۶ پرداخت کرده است در سال تحصیلی جدید بدون افزایش باقی می‌ماند.

نرخ افزایش شهریه متغیر برای دانشجویان فعلی دانشگاه (شامل ورودی‌‌های ۹۶ و ماقبل) نسبت به شهریه متغیر پرداختی در سال ۹۶ نیز به این صورت اعلام شد که برای دانشجویانی که در زمان مقرر نسبت به انتخاب واحد کرده‌اند افزایش ۱۰ درصدی و برای دانشجویانی که در زمانی خارج از زمان مقرر شده اقدام به انتخاب واحد کرده‌اند، افزایش ۱۲/۵ درصدی اعمال می‌شود.

در خصوص دانشجویان خودگران علوم پزشکی (شامل ورودی‌های سال ۹۶ و ماقبل با توجه به سالانه‌بودن شهریه این دست از دانشجویان ضمن توجه به ماده‌های یک و دو این بخشنامه، حداکثر میزان ۱۲/۵ درصد افزایش نسبت به شهریه سالانه‌ای که هر ورودی در سال ۱۳۹۶ پرداخت کرده است برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ با مجوز استان تعیین می‌شود.

نرخ شهریه دانشجویان قدیم (شامل ورودی‌های سال ۱۳۹۶ و ماقبل) برای دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی که قبل از مهر ۹۷ وارد دانشگاه شده‌اند، افزایش نمی‌یابد.

شهریه متغیر برای دانشجویان فعلی رشته‌های علوم پزشکی نسبت به شهریه متغیر پرداختی در سال ۹۶ نیز مانند رشته‌های غیرپزشکی است.

نرخ افزایش شهریه پایه و متغیر دانشجویان جدید (از سال ۱۳۹۷) برای رشته‌های غیرپزشکی در همه مقاطع تحصیلی نسبت به شهریه پایه و متغیر پرداختی در سال ۱۳۹۶ حداکثر با میزان ۱۲/۵ درصد با مجوز استان تعیین می‌شود.

نرخ افزایش شهریه پایه و متغییر دانشجویان جدید برای رشته‌های پزشکی در همه مقاطع تحصیلی ۱۲/۵ درصد خواهد بود.

در رابطه با رشته‌های پزشکی، دندان‎پزشکی و علوم دارویی این افزایش باید به‌نحوی اعمال شود که کمتر از ۸۰ درصد شهریه پردیس‌های خودگردان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نباشد.

درخصوص دانشجویان جدید خودگردان علوم پزشکی با توجه به سالانه‌بودن شهریه این دسته از دانشجویان ضمن توجه به ماده‌های یک و دو، حداکثر میزن ۱۲/۵ درصد افزایش شهریه نسبت به شهریه سالانه‌ای که در هر ورودی در سال ۱۳۹۶ پرداخت کرده است برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ با مجوز استان تعیین می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *