زمان اعلام نتایج کنکور

9503-29t3015
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز برگزاری آزمون سراسری سال 95 اظهار کرد: نتایج نهایی کنکور 95 اواخر شهریور ماه اعلام می‌شود.

به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی صبح امروز در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون سراسری که با حضور دکتر تسلیمی قائم مقام وزیر علوم 95 در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: فرایند برگزاری آزمون سراسری سال 95 صبح امروز با رقابت داوطلبان گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شد و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر ایجاد مشکل خاصی در هیچ یک از حوزه‌های امتحانی گزارش نشده است.

وی با بیان یانکه حدود 860 هزار داوطلب درآزمون سراسری سال 95 طی دو روز به رقابت می‌پردازند افزود:‌ با در نظرگرفتن داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند حدود 1 میلیون و 14 هزار کارت ورود به جلسه برای این آزمون صادر شده است.

ظرفیت پذیرش کنکور 95 حدود 750هزار نفر است
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه در مورد ظرفیت پذیرش آزمون سراسری سال 95 گفت: ظرفیت پذیرش کنکور 95 حدود 750 هزار نفر است البته این ظرفیت هنوز نهایی نشده است، و در زمان اعلام نتیجه ظرفیت پذیرش قطعی مشخص می‌شود.

خدایی ادامه داد: سوالات هر گروه آزمایشی دو ساعت بعد از برگزاری آزمون روی سایت سازمان سنجش  و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و کلید سوالات از ساعت 8 شب یک شنبه هفته آینده روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

همچنین نتایج اولیه آزمون سراسری سال 95 18 تا 20 مرداد اعلام می‌شود و انتخاب رشته یک هفته بعد از اعلام نتایج اولیه آغاز خواهد شد و نتایج نهایی این آزمون نیز هفته آخر شهریور به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور سال 95
رئیسس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اعمال سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 95 اظهار کرد:‌بر اساس رای دیوان عدالت اداری و مصوبه مجلس شورای اسلامی، امسال تاثیر سوابق تحصیلی روی آزمون سراسری 25 درصد و مثبت بوده است. میزان و نحوه تاثیر سوابق تصحیلی در آزمون سراسری سال 96 نیز در حال بررسی است و توسط شورای سنجش و پذیرش در مهر ماه جاری اعلام می‌شود.

خدایی با بیان این که سال گذشته 340 ظرفیت در آزمون سراسری خالی ماند افزود:‌در حال حاضر ظرفیت دانشگاهها بیشتراز داوطلبان است. سال گذشته ظرفیت دانشگاهها بیش از 700 هزار نفر بود و 428 هزار نفر  پذیرفته شدند. به عبارت دیگر سال گذشته 340 هزار ظرفیت در آزمون سراسری خالی ماند. البته ظرفیت‌ها و میزان پذیرش در گروه‌های آزمایشی متوازن نیست. بیشتر ظرفیت‌ها متعلق به گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی است در حالی که 60 درصد داوطلبان در علوم تجربی به رقابت می‌پردازند و ظرفیت این گروه آزمایشی نسبت به گروه‌های آزمایشی دیگر کمتر است.

وی با تاکید بر این که در حال حاضر رقابت برای ورود به دانشگاههای دولتی و رشته‌های پرطرفدار است، در مورد حذف کنکور توضیح داد : در حال حاضر 82 درصد داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش می‌شوند. و این میزان در سال آینده به 85 درصد خواهد رسید. اما امکان حذف کنکور برای برخی از رشته‌های پرطرفدار وجود ندارد.

15 درصد آموزش عالی رایگان است
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه با بیان اینکه تنها 15 درصد آموزش عالی رایگان است افزود: با توجه به بودجه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، بودجه کافی برای پذیرش دانشجوی روزانه ندارند و با وجود این که تنها 15 درصد آموزش عالی رایگان است، اما باز هم دانشگاه‌ها با سختی مواجه هستند. در حال حاضر توسعه پذیرش دانشجو در دوره‌ روزانه مطرح نیست و میزان پذیرش دانشجو در دوره روزانه طی سالهای گذشته روند ثابتی را طی کرده است.

خدایی ادامه داد: بین 70 تا 80 درصد دانشجویان دوره‌ دکترا و 35 تا 40 درصد دانشجویان کارشناسی ارشد در دوره‌ روزانه و به صورت رایگان تحصیل می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *