پذیرش دانشجو در رشته «ph.d ارگونومی»

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان از ورود رشته «ph.d ارگونومی» برای نخستین بار در چهار دانشگاه علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان جزو این دانشگاه‎هاست.

فرهاد فراهانی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه امسال چند رشته تصویب شده تا وارد دانشگاه علوم پزشکی شود، اظهار کرد: رشته دستیاری تخصصی جراحی مغز و اعصاب امسال وارد دانشگاه خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستیاری رادیوتراپی رشته دیگری است که مصوب شده است، گفت: در تلاش هستیم دستیارهای این رشته امسال شروع به تحصیل کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: علاوه بر این دو رشته دستیاری، دو رشته دیگر کارشناسی از جمله کارشناسی فیزیوتراپی و کارشناسی اعضای مصنوعی با گرایش ارتز و پروتز در دانشکده توان‌بخشی مصوب شده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان رشته‌های دستیاری را آموزش پزشکی تخصصی وزارت بهداشت معرفی خواهند کرد، افزود: دانشجویان دو رشته کارشناسی نیز از طریق کنکور سراسری توسط سازمان سنجش معرفی خواهند شد.

فراهانی با بیان اینکه ورود دو رشته کارشناسی ارشد نیز مصوب شده است، گفت: رشته کارشناسی ارشد اقتصاد بهداشت مصوب شده که امیدواریم دانشجو در این رشته برسد، اما فعلاً نمی‌دانیم آیا دانشجو خواهد داد یا خیر؟

وی با بیان اینکه رشته بیوتکنولوژی پزشکی در مقطع ph.d سال گذشته تصویب شد و امسال دانشجوهای این رشته برای دور اول شروع به تحصیل خواهند کرد، تصریح کرد: رشته phd ارگونومی نیز سال گذشته تصویب شد و دانشجویان این رشته امسال شروع به تحصیل خواهند کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه این رشته برای نخستین بار به دانشگاه علوم پزشکی تهران، شیراز، تبریز و همدان وارد شده است، افزود: سال گذشته ۵ هزار و ۸۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی همدان داشتیم که امسال انتظار می‎رود بین ۵ هزار و ۸۰۰ تا ۶ هزار دانشجو مشغول به تحصیل شوند.

وی با بیان اینکه هر سال بین ۸۰۰ تا یک‎هزار دانشجو خروجی داریم، گفت: البته در برخی سال‌ها با افزایش این میزان مواجه هستیم اما غالباً این تعداد ثابت است.

فراهانی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در شورای گسترش مشخص می‌شود، افزود: مثلاً امسال پذیرش دانشجو در رشته کارشناسی فیزیوتراپی را ۱۵ نفر اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رشته‌ها وقتی تصویب می‌شوند، ظرفیت آن نیز مشخص می‌شود، گفت: اولین دوره دستیار فوق تخصص نوزادان نیز آغاز شده و امسال دانشجویان آن شروع به تحصیل خواهند کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: سال گذشته در دانشکده پیراپزشکی نهاوند رشته پرستاری تصویب شد و امسال نیز رشته پرستاری در دانشکده نهاوند تدریس خواهد شد.