پروفسور سمیعی: ارزش و منزلت هر جامعه به دانشگاه آن بستگی دارد

به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از خبرنگار ایرنا، پروفسور مجید سمیعی روز سه شنبه در دیدار معاونان دانشگاه، رئیسان دانشکده ها و تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه گیلان بیان کرد: اگر می خواهید کشوری را محک بزنید، باید ببینید در آن دانشگاه چه تحقیقاتی انجام می شود.
وی ادامه داد: تکامل دانشگاه گیلان باید به 2 قسمت تقسیم شود؛ بخش اول که تاکنون انجام شده و تولید و انتشار یک هزار و 700 مقاله در سال بوده و از امروز به بعد، فاز دوم باید شروع و مقاله هایی ارائه شود که حائز ارزش علمی است.
پروفسور سمیعی افزود: علاقه مند خواهم بود تا اولین مقاله ای که در سطح جهان از گیلان ارائه شود و حائز ارزش علمی باشد، بررسی کنم.
وی با ابراز امیدواری از اینکه موضوعاتی نوین در مقاله نویسی مطرح شود، گفت: جوانان ما باید به سمت تحقیق حرکت و علم را بررسی کنند؛ کاری که اینجانب نیم قرن است به آن می پردازم.
پروفسور سمیعی ادامه داد: دانشجویان من به گونه ای پرورش یافته اند و درباره مسائلی تحقیق می کنند که نه اروپایی ها و نه آمریکایی ها، انگشت روی آن نگذاشته اند.
وی بیان کرد: کارهای علمی من در آلمان، تنها به واسطه دولت نیست بلکه خیران پشت من بوده اند و نمی توان از بودجه معمولی دانشگاهی، این کارهای مهم را انجام داد.
وی گفت: کار تحقیقاتی، جدا از مقاله نویسی است؛ من به کسانی کمک می کنم که هیچ ندارند اما هوش و ذکاوت علمی دارند و اینجانب، اگر پشتکار و همت باشد، خدمتگزاری برای این دانشگاه را روی سر می گذارم.
پروفسور سمیعی، همچنین صبح امروز (سه شنبه) با محمدعلی نجفی استاندار گیلان دیدار کرد.
حضور در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان دانشگاه گیلان و علوم پزشکی استان از دیگر برنامه های او در سفر به گیلان است.
رئیس فدراسیون جهانی انجمن جراحی مغز و اعصاب یکشنبه گذشته نیز در سفر به مازندران، در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) ساری حضور یافت و پس از نشست با دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مرکز این استان، در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل سخنرانی کرد.
بر اساس آخرین آمار، بیش از 9 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، حدود پنج هزار نفر در کارشناسی ارشد و بیش از یک هزار دانشجو در مقطع دکتری در دانشگاه گیلان تحصیل می کنند.
دانشگاه گیلان دارای 561 عضو هیات علمی است، این دانشگاه 9 دانشکده، یک پردیس دانشگاهی و 2 پژوهشکده دارد.

 

Source: irna.i

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *