وزارت علوم درباره وضعیت دانشگاه خوارزمی اطلاعیه صادر کرد

وزارت علوم درباره وضعیت دانشگاه خوارزمی اطلاعیه صادر کرد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا پیرو اعتراض های کارکنان و دانشجویان دانشگاه خوارزمی نسبت به احتمال انتقال مرکزیت این دانشگاه به استان البرز و تفکیک دو مجموعه تهران و کرج آن، وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری اطلاعیه ای صادر کرد.

اطلاعیه مزبور به این شرح است:
1- به طورکلی هر گونه ساماندهی در امور دانشگاه ها ومراکز آموزش عالی در چارچوب آمایش آموزش عالی کشور مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و پس از طی مراحل کارشناسی در کمیسیون های مربوطه و تصویب شورای گسترش آموزش عالی صورت می پذیرد ودانشگاه خوارزمی نیز در جایگاه یکی از مهم ترین و با سابقه ترین دانشگاه های کشور ، بالطبع ، تابع چنین قاعده ای است.
2-در حال حاضرهیچ تصمیمی در باره تغییر وضعیت این دانشگاه اتخاذ نشده و دانشگاه خوارزمی طبق روال قبل در دو پردیس تهران و البرز به فعالیت های علمی خود ادامه می دهد.
چند روزگذشته اخباری در ارتباط با تفکیک دو مجموعه کرج و تهران و نیز انتقال مرکزیت دانشگاه خوارزمی به کرج منتشر و موجب نارضایتی دانشجویان و کارکنان این دانشگاه شد.
یکشنبه هفته جاری نشست اعضای هیات علمی دانشگاه خوارزمی با هیات رییسه این دانشگاه برگزار شدجواد کولیوند نماینده مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی چند روز قبل در گفت و گو با یکی از رسانه ها از انتقال مرکزیت دانشگاه خوارزمی به کرج خبر داده بود. همین موضوع سبب اعتراض گسترده دانشجویی و هیات های علمی این دانشگاه شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا پیرو همین اخبار تجمع های اعتراض آمیز دانشجویی دیروز و امروز سه شنبه در دانشگاه خوارزمی برپا بود و دانشجویان مقابل ساختمان دفتر ریاست دانشگاه تجمع کردند.
عصر امروز محمد سبحان اللهی رییس دانشگاه خوارزمی در یک نشست خبری تاکید کرد که اخبار مربوط به تفکیک مرکز تهران و کرج و نیز انتقال مرکزیت این دانشگاه به کرج شایعه هایی است که توسط یکی از نمایندگان مردم استان البرز در مجلس منتشر شده و صحت ندارد.
جواد کولیوند نماینده مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی چند روز قبل در گفت و گو با یکی از رسانه ها از انتقال مرکزیت دانشگاه خوارزمی به البرز داده بود. همین موضوع اعتراض گسترده دانشجویی و هیات های علمی این دانشگاه را به دنبال داشت.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *