رییس دانشگاه تهران: جذب دانشجویان خارجی جزو اولویت های کاری پردیس ارس است

رییس دانشگاه تهران: جذب دانشجویان خارجی جزو اولویت های کاری پردیس ارس است

رییس دانشگاه تهران: جذب دانشجویان خارجی جزو اولویت های کاری پردیس ارس است

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محمود نیلی در آیین افتتاح سالن همایش های بین المللی پردیس ارس افزود: در منطقه آزاد ارس علاقه وافر و مثبتی به حضور دانشگاه تهران در این منطقه وجود دارد و ما نیز از این پیشنهاد و حضور استقبال می کنیم.
وی با اشاره به اینکه ایجاد و توسعه شعبات و پردیس های دانشگاه های مادر با کمک مناطق ایده بسیار خوبی است، اظهار کرد: ضروری است منابع محلی به تجربه، دانش و برند دانشگاه های معتبر متصل شود و ظرفیت های مناسب علمی را در مناطق مختلف کشور ایجاد کند.
رئیس دانشگاه تهران در خصوص تحصیلات مجازی در کشور یادآوری کرد: ایده دانشگاه مجازی در سال 83 در دانشگاه تهران مطرح شد و با اعتباری که این دانشگاه در آن زمان هزینه کرد، قویترین زیرساخت ها را در این خصوص دارد.
نیلی ادامه داد: دانشگاه های کنونی نقشی فراتر از تامین منابع انسانی تحصیل کرده را انجام می‌دهد و با تبدیل آنان از نسل اول که آموزش محور بود به پژوهش محور و کارآفرین محور موجبات توسعه و تحول کشور را فراهم کرده اند.
وی گفت: شرایط اقتصاد آموزش عالی تغییر کرده و توسعه علمی و زیرساختی دانشگاه تهران و پردیس های آن از محل شهریه دانشجویان ممکن نیست.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این آئین گفت: ارس در حال توسعه بوده و این توسعه نیازمند تحقیق و پژوهش است و این امر بدون پشتوانه ممکن نیست.
محسن خادم عرب باغی با بیان اینکه دانشگاه تهران از افتخارهای کشور است، افزود: دانشگاه های تهران، تبریز، علوم پزشکی و برخی دانشگاه های بزرگ کشور مسئولیت سنگینی را در تربیت و آموزش دانشجویان بر عهده دارند.
وی با اشاره به جایگاه دانشگاه های علمی کاربردی در کشور یادآوری کرد: دانشجویان علمی کاربردی می توانتد در صنعت و اقتصاد کشور تحول ایجاد کنند.
عرب باغی، ادامه داد: تحقیقات نیاز مبرم کشور بوده بنابراین باید در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه از توان علمی اساتید دانشگاه ها استفاده کرد تا موجبات توسعه علمی و اقتصادی منطقه فراهم شود.
وی با اشاره به آماده سازی مجتمع 16 واحدی برای تحویل به دانشجویان خارجی گفت: تلاش می شود تمامی امکانات رفاهی و زیرساختی مورد نیاز دانشگاه های مستقر در ارس فراهم شود.
به گزارش ایرنا رئیس پردیس ارس دانشگاه تهران نیز در این آئن از حضور بیش از 1 هزار دانشجو در این پردیس خبر داد و گفت: هزار دانشجوی کارشناسی ارشد در پردیس ارس تحصیل کرده اند که از این تعداد بیش از 800 دانشجو دانش آموخته شده اند.
سیدرضا میرایی آشتیانی، افزود: در مقطع دکترا نیز 130 دانشجوی در پردیس ارس تحصیل کرده اند که 10 نفر آن ها دانش آموخته شده اند و 110 دانشجو از رساله های خود دفاع می کنند.
وی یادآوری کرد: سالن همایش‌های بین‌المللی پردیس ارس دانشگاه تهران با اعتبار بیش از 8 میلیارد ریال و با ظرفیت 280 نفر در مدت یک سال به بهره برداری رسید.
آشتیانی ادامه داد: دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه نسل سوم نه تنها کار آموزش را به عنوان دانشگاه نسل اول و فعالیت‌های پژوهشی را به عنوان دانشگاه نسل دوم ایفا می کند بلکه در نقش دانشگاه نسل سوم به عنوان دانشگاه کارآفرین و آورنده فناوری کار می کند.
در این آئین از سالن همایش های بین المللی پردیس ارس دانشگاه تهران بهره برداری شد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518

رییس دانشگاه تهران: جذب دانشجویان خارجی جزو اولویت های کاری پردیس ارس است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *