بیش از 70درصد دانشجویان فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند

بیش از 70درصد دانشجویان فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند

بیش از 70درصد دانشجویان فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند

به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل ازایرنا مسعود شفیعی دوشنبه در جریان بازدید از مراکز فنی وحرفه ای میبد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر فارغ التحصیلان دانشگاههای فنی وحرفه ای بخشی از نیاز نیروی انسانی حوزه های مختلف از جمله صنعت را تامین می کنند.
وی گفت : به عنوان متولی یک دانشگاه کارآفرین معتقدیم باید با نیاز سنجی لازم در جایی اقدام به راه اندازی و برقراری مرکز دانشگاهی و رشته مرتبط کرد که نیازهای جامعه و بازار را برآورده سازد.
وی با اشاره به گستره فعالیت 170 مرکز فنی و حرفه ای در سراسر ایران اسلامی اظهار داشت: امروز دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به عنوان یک ابردانشگاه این افتخار را دارد که با تربیت نیرو به وزارتخانه ها و سایر ارگانها جایگاه خیلی خوبی را در جامعه پیدا کرده است .
به گفته شفیعی دانشجویان ما باید پنجه های کارآمد و مهارت آفرین داشته باشند تا بتوانند در حوزه اقتصاد مقاومتی و تکیه بر دانش بومی موفق ظاهر شوند.
وی با اشاره به تربیت فارغ التحصیلان دانشگاههای دیگر برای ورود به بازار کارهم گفت : در همین راستا قراردادی با دانشگاه صنعتی سهند تبریز و فولاد مبارکه در قالب کارورزی و کارآموزی داریم تا نیروهای آنها را برای ورود به بازارکار تربیت کنیم .
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ایی کشور افزود:با اساتید و نیروهای خوب،مهارت آفرین و نوآوری که داریم هر روزی که می گذرد جایگاه دانشگاه فنی وحرفه ای درایران بالاترمی رود و امیدواریم روزی برسد که دانشگاه ما بتواند نیازهای جامعه را برآورده کند.
وی همچنین با اشاره به حمایتهای مسئولان در راه اندازی مراکز دانشگاهی فنی و حرفه ای در مناطق مختلف استان یزد ضمن اظهار خوشبینی از آینده درخشان فارغ التحصیلان این دانشگاهها در تامین نیروی انسانی کار امد استان خواستار توجه جدی تر به این مهم شد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *