ریزش شدید نرخ فارغ التحصیلان دانشگاه های استرالیا مقام ها را به فکر چاره انداخت

ریزش شدید نرخ فارغ التحصیلان دانشگاه های استرالیا مقام ها را به فکر چاره انداخت

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، تارنمای ‘نیوز کام’ استرالیا روز شنبه اعلام کرد استرالیایی های زیادی در مورد تصمیم گیری برای ادامه تحصیل خود اشتباه می کنند.
این شرایط باعث شده است دولت استرالیا از هزاران دانشجویی که قرار است در هفته های آینده ترم جدید را آغاز کنند بخواهد به طور جدی و دقیق در مورد ثبت نام فکر کنند.
علاوه بر تشویق دانشجویان به تفکر جدی تر در مورد ادامه تحصیل، این سئوال نیز مطرح شده است مقصر اصلی چنین شرایطی چه کسانی هستند؟
دولت استرالیا برای نخستین بار به منظور یافتن دانشگاه هایی که ممکن است در این فرایند نقش داشته باشند، تصمیم گرفت بدترین موسسات و دانشگاه های این کشور را معرفی کند.
دانشگاه ‘چارلز داروین’ از منطقه شمالی با 41.8 درصد نرخ فارغ التحصیلی دانشجویانی که سال 2009 در این دانشگاه ثبت نام و در سال 2014 نیز فارغ التحصیل شده اند، عنوان بدترین دانشگاه استرالیا را به خود اختصاص داد.
دانشگاه های ‘مرداک’، ‘نیو اینگلند’، ‘کوئینزلند جنوبی’ و ‘کوئینزلند مرکزی’ از جمله چهار دانشگاه دیگر استرالیا هستند که کمتر از نیمی از ثبت نام شدگان توانسته اند تحصیلات خود را به پایان برسانند.
برخلاف ریزش بسیار شدید دانشجویان و نرسیدن آن ها به مرحله فارغ التحصیلی، هفت دانشگاه از مجموع 43 دانشگاه استرالیا توانسته اند نرخ فارغ التحصیلی بیش از 75 درصد را به خود اختصاص دهند که در صدر این فهرست، دانشگاهی با 88 درصد نرخ فارغ التحصیلی وجود دارد.
مقامات آموزشی استرالیا با هدف جلوگیری از هدر رفتن مالیاتی که توسط مردم پرداخت می شود، درصدد ایجاد شفافیت بیشتری در خصوص نحوه عملکرد دانشگاه های این کشور هستند تا هر متقاضی بتواند پیش از ورود به دانشگاه نسبت به عملکرد هر دانشگاه و همچنین کیفیت رشته های ارائه شده در آن اطمینان کسب کند.
دانشگاه های ‘چارلز داروین’، ‘کوئینزلند جنوبی’، ‘کوئینزلند مرکزی’، ‘نیول انگلند’، مرداک’، ‘فدرال’، ‘کراس جنوبی’، ‘سانشاین کوست’، ‘چارلز استورت’ و ‘ادیس کوآن’ که نرخ فارغ التحصیلی در آنها از 48 تا 55 درصد گزارش شده، به ترتیب بدترین عملکرد را در بین دانشگاه های استرالیا داشته اند.
دانشگاه های ‘ملبورن’، ‘سیدنی’، دانشگاه ملی استرالیا، ‘موناش’، ‘نیو ساوت ولز’، ‘فناوری سیدنی’، ‘وولونگونگ’، ‘آرمیت’، ‘استرالیای غربی’ و ‘مک کوایر’ نیز با نرخ فارغ التحصیلی 88 تا 71 درصد به ترتیب بهترین عملکرد دانشگاه های استرالیا را به خود اختصاص داده اند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *