نمایشگاه صنعت و کسب و کار در دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود

نمایشگاه صنعت و کسب و کار در دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود

نمایشگاه صنعت و کسب و کار در دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود

به گزارش روز یکشنبه کنکوری ارشد دکترا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اولین نمایشگاه جامع دانشگاه، صنعت و کسب و کار با رویکرد اشتغال و کاریابی با شعار «توسعه پایدار، فرهنگ کارآفرینی» برگزار خواهد شد.
این نمایشگاه با همکاری ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انجمن صنفی موسسات مشاوره شغلی و کاریابی استان تهران با حضور شرکت های صنعتی، تجاری، خدماتی و سازمان ها و نهادهای دولتی در محل دائمی نمایشگاه های دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.
هدف از برگزاری این نمایشگاه افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه، آشنایی دانشجویان و فارغ التحصیلان با فضای صنعت و کسب و کار و در نهایت تسهیل امر اشتغال اقشار تحصیل کرده و ماهر کشور با همکاری مراکز دانشگاهی، دولتی و بخش خصوصی است.
این نمایشگاه در 5 محور «مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی پزشکی، مهندسی هوافضا و مهندسی متالورژی»، «مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات»، «مهندسی عمران، مهندسی معماری، مهندسی معدن و مهندسی نفت»، «مهندسی شیمی، مهندسی پلیمر و رنگ و مهندسی نساجی» و «مدیریت و مهندسی صنایع» برگزار می شود.

** رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهادت ۲ آتش نشان را تسلیت گفت
رئیس دانشگاه علمی کاربردی با صدور پیامی شهادت دو دانشجوی آتش نشان این دانشگاه در حادثه پلاسکو را تسلیت گفت.
محمد حسین امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی در پی شهادت شهید بهنام میرزاخانی آتش نشان و دانشجوی مقطع کارشناسی حرفه ای رشته مدیریت و فرماندهی عملیات در حریق و حوادث مرکز علمی کاربردی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و شهید فریدون علی تبار آتش نشان و دانشجوی مقطع کارشناسی حرفه ای رشته حفاظت و پیشگیری از حریق و حوادث مرکز علمی کاربردی سوانح طبیعی پیام تسلیت صادر کرد.
در این پیام آمده است:«ضایعه غم بار شهادت آتش نشانان غیور سازمان آتش نشانی، اندوه عظیمی بر قلب رهبر معظم انقلاب، دولتمردان جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران نشاند.
اینجانب به نمایندگی از دانشگاه علمی کاربردی ضمن عرض تسلیت به جامعه دانشگاهی و خانواده های داغدار این عزیزان، به ویژه خانواده آتش نشانان غیور دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی از درگاه خداوند منان برای این قهرمانان ملی، رحمت بیکران و برای بازماندگان آنان صبرجمیل و اجر جزیل مسألت دارد.»

** ستاد آمایش آموزش عالی در وزارت علوم تشکیل شد
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: ستاد آمایش آموزش عالی به دستور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شده و نتیجه تصمیمات این ستاد به تدریج اطلاع رسانی خواهد شد.
مجتبی شریعتی نیاسر در نشست معاونان آموزشی منطقه هفت کشور در دانشگاه خلیج فارس گفت: منطقه هفت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با داشتن 7.3 درصد اعضای هیات علمی در میان مناطق ده گانه، رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: منطقه هفت آموزش عالی با دارا بودن 350 هزار دانشجو، 8 درصد کل دانشجویان کشور را در خود جای داده که نزدیک به 61 درصد آنها در مقطع کارشناسی و 16 درصد در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.
معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: از میان دانشجویان این منطقه 44 درصد آنان در رشته های علوم انسانی و 34 درصد در زیر مجموعه فنی مهندسی مشغول به تحصیل هستند.
شریعتی نیاسر با اشاره به ابلاغ کلیات سیاست های طرح آمایش آموزش عالی گفت: با وضعیت پیش آمده در آموزش عالی کشور، چاره ای جز اجرای سیاست های مصوب و اعلام شده وجود ندارد و ستاد آمایش به دستور وزیر علوم تشکیل شده و نتیجه تصمیمات آن به تدریج اطلاع رسانی می شود.
وی افزود: یکی از برنامه ها و سیاست‌های طرح آمایش تاکید بر ماموریت‌گرایی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است که ما را به سمت باز طراحی ماموریت این مراکز براساس فلسفه تاسیس، توانمندی ها و الزامات ملی و کلان کشور دعوت می‌کند.
معاون آموزشی وزارت علوم بر ضرورت استفاده دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور از شیوه‌های جدید آموزشی تاکید کرد و گفت: اهمیت دادن به آموزش‌های مهارتی ازسوی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بسیار مهم است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *