ابلاغ 40میلیارد ریال برای ساخت پارک علم وفناوری درکهگیلویه وبویراحمد

ابلاغ 40میلیارد ریال برای ساخت پارک علم وفناوری درکهگیلویه وبویراحمد

ابلاغ 40میلیارد ریال برای ساخت پارک علم وفناوری درکهگیلویه وبویراحمد

به گزارش ایرنا، هیات دولت در سی مین سفر استانی روزهای 24 و 25 مرداد سال جاری به کهگیلویه وبویراحمد سفر کرده بودند.
رئیس جمهوری در این سفر و به درخواست سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد مبلغ 40 میلیارد ریال برای ساخت پارک علم و فناوری این استان اختصاص دادند.
استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استان فاقد پارک علم و فناری در سطح کشور است.
خادمی روز یکشنبه در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر کهگیلویه و بویر احمد در یاسوج تصریح کرد که یکی از مهمترین موانع و مشکل اصلی در ساخت این پارک، نبود زمین مورد نیاز بود که این معضل اکنون مرتفع شده و حدود 6 هزار متر مربع برای ایجاد این طرح تامین شده است.
استاندار کهیگلیویه و بویراحمد حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان را یکی از اولویت های مهم دولت یازدهم برشمرد و تصریح کرد: توسعه این مهم نیازی به ایجاد زیرساخت های زیاد و بودجه های کلان ندارد.
وی تصریح کرد که اقتصاد دانش بنیان تابع مغز، تفکر، دانش و خلاقیت فردی و انسانی است و کمبود زیرساخت ها، اعتبار و امکانات چندان در توسعه این مهم دخیل نیست.
خادمی گفت که دلیلی برای عقب افتادن از سایر استان ها در زمینه اقتصاد دانش بنیان نیست و کهگیلویه وبویراحمد در حوزه منابع انسانی و نخبه پروری جزء استان های پیشرو است.
رئیس دانشگاه یاسوج نیز گفت: ایجاد زیرساخت ها و تدوین آیین نامه ها و چارچوب های قانونی لازمه 2 هدف مهم و عمده این دانشگاه برای توسعه حوزه پژوهش بوده است.
محمود رضا رحیمی اظهار داشت که بودجه پژوهشی دانشگاه یاسوج از مبلغ هفت میلیارد و 500 میلیون ریال سال 94 به حدود 100 میلیارد ریال به برکت سفر اعضای هیات دولت به استان افزایش یافت.
وی تصریح کرد که بودجه پژوهشی این دانشگاه نیز در سال 96 افزون بر 240 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
رحیمی تصریح کرد: این در حالی است که 40 درصد از میزان درآمدهای اختصاصی دانشگاه یاسوج سالانه صرف انجام طرح های پژوهشی و تحقیقاتی دانشجویان، نخبگان و استادان این مرکز علمی می شود.
برخی از پژوهشگران، دانشگاه ها و موسسات علمی و آموزشی، محققان و دستگاه های برتر پژوهشی در استان در این آیین تجلیل شدند.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *