ضرورت احیای دورههای صلاحیت مدرسی برای دانشجویان دکتری
به گزارش ایسنا، در این نشست دکتر فتح الهی که در غیاب رییس دانشگاه ریاست جلسه را بر عهده داشت و انتخاب ۵ دانشجوی دانشگاه در جشنواره قرآن و عترت، تجلیل از دانشجویان جدیدالورود، کسب رتبه دوم دانشگاه تربیت مدرس در حوزه مواد بر اساس اعلام ISC، انتخاب دکتر علی اکبر صالحی به عنوان استاد پیشکسوت رشته هیدرولیک و ساخت دستگاه شبیه ساز پرواز از سوی محققان دانشگاه از جمله اخبار عنوان شده از سوی دکتر فتح اللهی معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس بود.
در ادامه دکتر جلالی معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس گزارش تحلیلی از پذیرش دانشجویان سال ۱۳۹۶(در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری) ارائه نمود.
وی اظهار داشت: امسال ثبت نام پذیرفته شدگان به صورت غیر متمرکز بود و پذیرفته شدگان در مرحله نخست به صورت الکترونیکی و در مرحله بعد به صورت حضوری و در محل دانشکده ها ثبت نام خود را انجام دادند و این امر رضایتمندی دانشجویان و خانواده های آنان را به همراه داشت.
دکتر جلالی تصریح کرد: از سال ۹۴ در دانشگاه، پذیرش دانشجو در دورههای نیمه حضوری به حالت تعلیق درآمد و در حال حاضر در دورههای روزانه، نوبت دوم، آموزش الکترونیک و پردیس دانشجو میپذیرد. با توجه به اختلاف جزئی سطح علمی دانشجویان روزانه و نوبت دوم، ترجیح دانشگاه این است که در صورت پذیرش دانشجوی شهریه پرداز، دانشجویان نوبت دوم را پذیرش نماید تا در عین حفظ کیفیت، درآمدزایی نیز برای دانشگاه صورت گیرد.
معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پذیرش در مقطع دکتری به صورت ۵۰ درصد آزمون و ۵۰ درصد مصاحبه میباشد، دانشگاه میتواند انتخاب های مناسبتری را داشته باشد و اکثر پذیرفته شدگان دوره دکتری امسال ما از میان فارغ التحصیلان دانشگاههای برتر گروه یک و با معدل بالا هستند. در سال گذشته که صد درصد اختیار با دانشگاه بود نیز توانستیم انتخابهای بسیار بهتری نسبت به امسال داشته باشیم. ما همچنین باید از سهمیه برگزیدگان علمی نهایت استفاده را کرده و بتوانیم دانشجویان برتر را در دانشگاه جذب نماییم.
وی افزود: از میان پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد امسال دانشگاه، ۳۷ نفر دارای رتبه تک رقمی، ۴۵۶ نفر رتبه ۲ رقمی و ۱۱۴۶ نفر رتبه ۳ رقمی داشته اند. وی از دانشکده ها خواست تا از ظرفیت پذیرش برگزیدگان علمی و دانشجویان برتر حداکثر استفاده را بکنند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، در ادامه اعضای شورا، نکاتی در خصوص راهکارهای جذب دانشجویان کیفی و قوی در دانشگاه ارائه کردند.
دکتر فتح الهی تاکید کرد: تمامی اطلاعات مربوط به پذیرش دانشجویان به همراه اطلاعات تکمیلی دانشکده ها در اختیار روسای دانشکده ها قرار گیرد و روسای دانشکده ها با مشارکت مدیران گروهها و اعضای هیات علمی، نظرات خود را برای بهبود پذیرش دانشجو بررسی کرده و آن را طی نامهای به معاونت آموزشی ارسال نمایند تا پیشنهادهای رسیده در کارگروههای ویژه شورای آموزش ی جهت ارتقای کیفیت دانشجویان مورد بررسی قرار گیرد. ارتقای کیفیت، طرح تحول راهبردی و نیازهای ملی سه محوری است که باید در پیشنهاد دانشکده ها مورد توجه قرار گیرد.