اخذ مجوز برای جذب اساتید خارجی از وزارت‌ اطلاعات و علوم

پرتال دانشگاهی به نقل از محمدتقی احمدی در گفتگو با خبرنگار پل کنکوری، با اشاره به راه اندازی کمیته جذب نخبگان بین المللی در این دانشگاه، اظهار داشت: در دانشگاه فرایندی طراحی کرده ایم که اساتید ممتاز جهانی را شناسایی و با آن ها مذاکره کنیم؛ در نظر داریم این افراد به عنوان اساتید وابسته دانشگاه ما در آیند که به همین منظور کمیته جذب نخبگان بین المللی چه برای اساتید ایرانی و چه اساتید خارجی ایجاد شده است.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اعلام اینکه در سری نخست، ۱۵ استاد تعیین شده اند که تاکنون ۱۰ نفر از آن ها عضو وابسته دانشگاه ما شده اند، افزود: این اساتید، افراد به نام جهانی در رشته های خودشان هستند و با آن ها قرار گذاشته ایم که در طول سال خدمات محدودی به طور مثال در حد دوره دو هفته ای و یا برگزاری دوره های پژوهشی برای دانشجویان به صورت حضوری یا غیرحضوری فراهم شود.
اخذ مجوز از وزارت اطلاعات برای استخدام اساتید خارجی
احمدی با اشاره به اخذ مجوز از وزارت اطلاعات و وزارت علوم برای استخدام کوتاه مدت این اساتید، گفت: با وزارت اطلاعات و وزارت علوم هماهنگی هایی برای استخدام کوتاه مدت برخی از اساتید خارجی در بازه زمانی ۲ تا ۳ سال صورت گرفته است تا حضور اساتید خارجی در تمام دانشکده های ما دیده شود.
وی اضافه کرد: در این زمینه کمیته نخبگان بین المللی تعدادی از اساتید را در رشته هایی مانند باستان شناسی، مهندسی صنایع و منابع طبیعی و … پیشنهاد کرده اند.
راه اندازی شبکه جذب نخبگان در همه دانشکده ها
رئیس دانشگاه تربیت مدرس از راه اندازی شبکه جذب نخبگان در همه دانشکده های این دانشگاه خبر داد و گفت: افرادی در هر دانشکده موظف شده اند که در رشته های خودشان اساتید توانمند داخلی و خارجی را رصد کنند که البته عمدتا علاقه مندی بیشتری برای همکاری با اساتید خارجی داریم.
احمدی بیان کرد: ما همچنان با فرایند کلاسیک و جاری جذب نخبگان در ریاست جمهوری و یا در مسیرهایی که در آموزش عالی تعریف شده، ارتباط داریم اما به دنبال این هستیم که برای دانشگاه، خودمان اساتید بین المللی ممتاز را نشان و با شرایطی که مناسب دو طرف باشد، مذاکره کنیم.
اخذ مجوز برای جذب اساتید خارجی از وزارت‌ اطلاعات و علوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *