دانشگاه صنعتی امیر کبیر رتبه ۲۲ جهانی را در حوزه کیفیت تولید علم به دست آورد

به گزارش پل کنکوری و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سید احمد معتمدی در پنجمین گردهمایی کارکنان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: این دانشگاه در بحث ارزیابی های بین المللی هرساله ۵۰ و ۱۰۰ رتبه ارتقا می‌یابد، به طور مثال در رتبه بندی لایدن رتبه این دانشگاه به رتبه ۳۰۰ در جهان رسیده است.

وی افزود: در رتبه بندی کیواس که دانشگاه ها را براساس ارجاعات و کیفیت علم مورد بررسی قرار می دهد، دانشگاه صنعتی امیرکبیر به جایگاه ۲۲ جهانی دست یافته است که این امر نشان می دهد دانشگاه در حوزه تولیدات علمی و کیفیت این تولیدات فعالیت های موثری انجام داده است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: این دانشگاه در برنامه راهبردی خود دو شاخص مهم قرار گرفتن در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر کشور تا سال ۱۴۰۴ و تبدیل شدن به دانشگاه های نسل سوم را دنبال می کند.

معتمدی اظهار داشت: هدف اول برنامه راهبردی دانشگاه در زمینه تولید مقالات و موضوعات تئوریک است که در این حوزه براساس ارزیابی های صورت گرفته داخلی و خارجی این دانشگاه رتبه نخست در میان دانشگاه های صنعتی کشور را کسب کرده است.

وی ادامه داد: در بعد قرار گرفتن در میان دانشگاه های نسل سوم نیز دانشگاه صنعتی امیرکبیر سه محور توسعه قراردادهای صنعتی، نوآوری و فناوری را هدف قرار داده است. در این سه محور حرکت های خوبی انجام شده است و در حوزه نوآوری نیز مدل بسیار خاصی تدوین شده است.

معتمدی با بیان اینکه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۲۰۰ شرکت دانش بنیان فعالیت می کنند، اظهار داشت: افرادی که از داخل و خارج از کشور از دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید می کنند از فعالیت های نوآورانه این دانشگاه متعجب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه سه بال دارد و توسعه برنامه های آن براساس فعالیت اساتید، کارکنان و دانشجویان است هرکدام از این سه بخش را حذف کنید، قطعا دانشگاه نمی تواند به حرکتش ادامه دهد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: توسعه و ادامه فعالیت های دانشگاه براساس یک کار تیمی که میان کارکنان، اساتید و دانشجویان است، محقق می شود.

معتمدی افزود: اگر امروز دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جایگاه مطلوب در داخل و خارج کشور قرار دارد به این دلیل است که کار تیمی به خوبی انجام شده و کارکنان نیز در این زمینه زحمات زیادی انجام داده اند.

وی با اشاره به شرایط کشور از جمله شرایط اقتصادی گفت: در حال حاضر در شرایط خاصی هستیم که باید همه ارکان جامعه کمک کنند تا بتوانیم از این مرحله عبور کنیم.

جایگاه 22 جهانی دانشگاه صنعتی امیر کبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *