ایران به دانشگاه یمن دانش و فناوری منتقل می کند

به گزارش پل کنکوری و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم،  منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در ایران دیدار کرد.
غلامی در این دیدار با اشاره به اینکه سردار شهید سلیمانی متعلق به همه مسلمانان جهان است، افزود: شهادت سردار سلیمانی واقعه‌ای غیرمنتظره و سنگین برای ما بود. وی نقش بسیار مهمی در کنترل هجمه داعشی‌ها در منطقه داشتند و خطر بزرگی را از سر مردم منطقه دور کردند. شهید سردار سلیمانی پیش از یک چهره نظامی، انسانی نوع‌دوست و مسلمانی بزرگ بود. انشاالله روح بزرگشان در جوار حق آرام بگیرد.
وی با بیان اینکه، جمهوری اسلامی ایران معتقد است که مردم یمن بایستی خود برای آینده کشورشان تصمیم بگیرند، افزود: تاریخ معاصر نشان داده که ناآرامی‌های بسیار در کشورهای مختلف، حاصل دخالت بیگانگان بوده است. تلاش جمهوری اسلامی برقراری صلح پایدار در منطقه است.
به گفته وزیر علوم، انتقال دانش و فناوری بین دانشگاه‌های ایران و یمن راه‌حل و گزینه بهتری برای تعامل بین دو کشور می‌تواند باشد.
غلامی خاطرنشان کرد: ایران هم‌اکنون درحال‌توسعه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در کشور خود است. امیدواریم بتوانیم در این زمینه نیز همکاری‌های خوبی داشته باشیم. امیدوارم بتوانیم کمک قابل‌توجهی به استقلال یمن و جوانان یمنی انجام دهیم.
ابراهیم الدیلمی، سفیر جدید یمن در ایران نیز، در ابتدای سخنان خود با تسلیت شهادت سردار سلیمانی گفت: این اتفاق، مصیبتی برای جهان اسلام است. متأسفیم که این دیدار در چنین روزی اتفاق می‌افتد. همان‌طور که در جریان هستید جنگ یمن موجب از بین رفتن برخی زیرساخت‌های آموزشی در این کشور شده است. در سال ۲۰۰۳ توافقی میان ایران و یمن در زمینهٔ آموزش انجام‌شده است و امیدواریم مجدداً بتوانیم به این توافق برگردیم.
در ادامه نشست دکتر حسین سالار آملی، قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی نیز با اشاره به چهار محور سخنان وزیر علوم در همکاری با یمن گفت: بورسیه، همکاری‌های دانشگاه با دانشگاه، اشتغال‌زایی از طریق دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و انتقال دانش و فناوری چهار محور سخنان وزیر بود. همچنین ما حاضر هستیم برای برگزاری دوره‌های تعلیم زبان و ادب فارسی به‌صورت حضوری و مجازی نیز اعلام آمادگی کنیم.
انتقال دانش و فناوری به یمن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *