فرهادی: جهش مناسبات در انتظار مراکز علمی ایران و کره جنوبی است

فرهادی: جهش مناسبات در انتظار مراکز علمی ایران و کره جنوبی است

فرهادی: جهش مناسبات در انتظار مراکز علمی ایران و کره جنوبی است

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، محمد فرهادی که در راس هیئتی و به دعوت لی جون سیک وزیر آموزش کره جنوبی سفری دو روزه به این کشور داشت، اظهار کرد: علاقه مندی کره ای ها برای افزایش مناسبات آموزشی با کشورمان قابل توجه است و به واسطه روابط خوبی که همواره میان دو کشور برقرار بوده و در حال حاضر نیز به عالی ترین سطح رسیده؛ شرایط مناسبی برای گسترش همکاری با مراکز علمی کره جنوبی بویژه در زمینه فناوری های پیشرفته فراهم است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه این سفر به دعوت همتای کره ای و در راستای اجرایی شدن تفاهمنامه علمی و آموزشی دو کشور در جریان سفر اردیبهشت ماه سالجاری رئیس جمهوری کره جنوبی صورت گرفته، گفت: در نشست با لی جون سیک وزیر آموزش کره جنوبی، تمامی محورهای مورد اشاره در تفاهمنامه بررسی و بر اجرایی شدن هر چه سریع تر آن تاکید شد.
فرهادی ادامه داد: کمیته ای ویژه از سوی دو طرف برای پیگیری مفاد این نشست تشکیل شده و علاوه بر معرفی نمایندگان وزارت علوم و وزارت آموزش کره جنوبی برای این منظور، قرار است دو طرف به زودی نشست های تخصصی با یکدیگر داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، ایجاد زمینه گسترش همکاری در حوزه های تولید دانش و فناوری، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های آموزشی مشترک، همکاری های همایشی و کارگاه های آموزشی، انجام تحقیقات مشترک و فعالیت شرکت های دانش بنیان دو کشور در پارک های علم و فناوری از جمله مواردی بود که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان اعلام کرد که در خصوص تحقق و اجرایی شدن آن با همتای کره ای توافقات لازم صورت گرفته است.

وزیر علوم: انتخاب تصاویر نمایشگاه ایرنا و یونهاپ کاملا هوشمندانه است
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان در جریان بازدید از اولین نمایشگاه مشترک عکس خبرگزاری های جمهوری اسلامی (ایرنا) و یونهاپ کره جنوبی در سئول، انتخاب تصاویر نمایشگاه را برای معرفی فرهنگ دو کشور کاملا هوشمندانه دانست.
فرهادی که به منظور دیدار با همتای کره ای و همچنین بازدید از مراکز دانشگاهی شهر سئول در راس هیئتی وارد کره جنوبی شد، از این نمایشگاه در محل موزه ملی تاریخ این کشور بازدید کرد.
وی در این بازید انجام چنین کار فرهنگی مشترک توسط دو رسانه رسمی ایران و کره جنوبی را ارزشمند دانست و تاکید کرد: این گونه تلاش ها باعث می شود مردم دو کشور با فرهنگ، تاریخ و تمدن یکدیگر آشنایی بیشتری پیدا کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین گفت: این نمایشگاه می تواند اقدامی موثر در توسعه مناسبات و همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف بویژه در حوزه فرهنگی داشته باشد.
فرهادی، انتخاب و چینش مناسب عکس ها را قابل توجه دانست و ابراز امیدواری کرد که اینگونه همکاری ها که می تواند تاثیرات مثبت زیادی در روابط فرهنگی دو کشور در پی داشته باشد، توسط دیگر نهادهای فرهنگی ایران و کره جنوبی نیز برپا شود.
در جریان بازدید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از این نمایشگاه حسن طاهریان سفیر ایران در کره جنوبی و هیئت همراه وزیر او را همراهی می کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *