وزیر دفاع: اقتصاد دانش بنیان در کشور باحضور دانشگاهیان محقق می شود

سردار حسین دهقان روز دوشنبه در جمع شماری از دانشگاهیان استان زنجان افزود: در قرآن کریم بر وجود سه ویژگی علم، جهاد و تقوا در انسان تاکید شده است.
وی یادآورشد: مراکز آموزشی و به طور خاص پژوهشی کشور می توانند این سه ویژگی را در دانشجویان نهادینه کنند.
دهقان اظهار کرد: علم به تنهایی دردی از کسی را دوا نکرده است و در کنار تقوا می تواند جامعه را به سمت تعالی پیش ببرد.
جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در استان زنجان گفت: باید سعی کرد در ماه های محرم و صفر از فضای معنوی موجود برای باروری و رشد ارزش های دینی بهره گرفت.
وی خاطرنشان کرد: امروز حیات اجتماعی انسان به این است که معروف ها را بشناسد و حیات طیبه را در عمل به آنها بداند و در مسیر حرکت جامعه آن را قوام ببخشد.
دهقان به حدیثی از امام حسین(ع) درباره امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و ادامه داد: بحثی که می تواند سلامت اجتماعی جامعه را رقم بزند امر به معروف و نهی از منکر است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: انسان باید حدود الهی را بشناسد در کنار رعایت آن، دیگران را نیز به رعایت آن تشویق کند.
وی، وجود کاستی و ضعف در جامعه را موضوعی غیر قابل انکار خواند و لازمه برطرف سازی این کاستی ها را بهره گیری از فرامین الهی و تصمیم های عقلانی برشمرد.
دهقان تصریح کرد: امروز در جامعه در قالب نقد، بد اخلاقی و حدود شکسته می شود و در این بازار مکاره چنین رفتاری صحیح نیست.
جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در استان زنجان گفت: دانشجو یعنی معیاری برای آزادی، آزادی خواهی، عدالت و عدالت خواهی و اگر این ویژگی ها وجود داشته باشد، باید بر مبنای اخلاق نقد انجام و بعد از آن راهکار ارائه شود.
وی تاکید کرد: جنبش دانشجویی می تواند نقش بزرگ و موثری را در این زمینه ایفا کند.
دهقان افزود: در تاریخ، جنبش های دانشجویی نقش موثری داشته و با نیت و هدف اصلاح گری و رفع ظلم و حاکم سازی نظام برآمده از مردم در جامعه تلاش کرده اند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جامعه دانشجویی درطول تاریخ دانشگاهی کشور موفق عمل کرده است و امروز نیز چنین نقشی از جامعه دانشجویی و دانشگاهی کشور انتظار می رود.
وی یادآورشد: کسانی که دارای علم هستند توانایی برای اعمال سلطه بر بشریت به منظور زیست بهتر را دارند.
دهقان ادامه داد: کشور نیاز به این دارد که توان علمی و دانشجویی خود را افزایش دهد تا با رشد جامعه، کشور را به سمت تعالی با هزینه کمتر و در مسیر بهتر پیش ببرد.
جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در استان زنجان گفت: اقتصاد مقاومتی که باید سر لوحه فعالیت همه مسئولان در همه سطوح قرار گیرد، تمام سطوح جامعه را نظام مند می کند.
وی اضافه کرد: بر اساس مفاد برنامه اقتصاد مقاومتی، باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کرد و این نیاز را مراکز آموزش عالی برآورده می کنند.
دهقان اظهار کرد: دانشجویان می توانند یافته های خود را در اختیار کشور قرار بدهند تا با تولید محصول دانش بنیان، نیازی از جامعه را مرتفع کند.
وزیر دفاع بر لزوم حرکت به سمت خلق ثروت تاکید کرد و فقر و نداری را موضوعی ناپسند برای همه خواند.
وی ابراز کرد: اقتصاد مقاومتی بناست مردمی و مردم پایه باشد و از همین رو باید از توان همه اقشار موثر در همین مسیر بهره گرفت.
دهقان خاطرنشان کرد: دولت به تنهایی نمی تواند همه مشکلات کشور را حل کند و قادر است بستر ساز
حضور مردم برای ساخت و آبادانی کشور باشد.
جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در استان زنجان گفت: بنا نیست دولت تصدی های خود را اضافه کند و در مقابل قصد دارد کوچک و بخش مردمی بزرگ شود.
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی درون زاست بدین معنا که از منابع لایتناهی کشور باید بتوان برای رفع نیازها و ارتقای اقتدار کشور بهره گرفت.
دهقان اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی برون زاست بدین معنا که کشور باید در فضایی برابر در بده و بستان های جهانی حضور داشته باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: باید از داشته ها به بهترین نحو بهره برداری کرد تا علاوه بر تامین نیازهای کشور، بتوان در عرصه های جهانی حضور پیدا کرد و لازمه این موضوع مدیریت درست جامعه است.
وی تاکید کرد: اقتصادی که باید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد، سرمایه داری و سوسیالیستی نیست و باید به مدل خاصی از اقتصاد دینی در جامعه دست یافت.
دهقان ادامه داد: در این مدل اقتصادی باید سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب منظور و در پی آن مشکلات کشور مرتفع شود.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *