بازدید هیات دانشگاهی سوئد از دانشگاه تهران

بازدید هیات دانشگاهی سوئد از دانشگاه تهران

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، در این دیدار برگزاری دوره‌های مشترک و اجرای دوره‌های تحقیقاتی مشترک بین دانشگاه‌های تهران و سوئد بررسی شد.
محمدباقر قهرمانی، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران در این دیدار گفت: مسایلی مانند آب، محیط زیست و آلودگی هوا در ایران به‌ صورت یک مساله ملی درآمده و دولت سرمایه‌گذاری بسیاری در این زمینه انجام داده است.
پتر پله شو رئیس هیات دانشگاهی سوئد نیز در این دیدار اظهار کرد: در زمینه مسایل زیست محیطی نیاز است تا ترکیبی از تمام رشته‌ها اعم از اقتصاد، محیط زیست، مهندسی، جغرافیا و غیره با یکدیگر همکاری کنند تا بتوان به نتیجه مورد نظر دست یافت.

** دانشگاه های سبز کشور معرفی شدند
دانشگاه های سبز کشور معرفی و در مراسمی از آنها تقدیر به عمل آمد.
در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست، دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان دومین دانشگاه سبز کشور مورد تقدیر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.
در این آئین که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، دانشگاه زنجان با کسب رتبه اول، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات به طور مشترک رتبه دوم و دانشگاه علوم پزشکی قزوین و دانشگاه بوعلی سینا همدان با کسب رتبه مشترک سوم، بعنوان دانشگاه های سبز کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.
دانشگاه های سبز کشور برای نخستین بار و در راستای تفاهم نامه سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پس از بررسی و بازدید از دانشگاه های مورد نظر، توسط کمیته علمی این سازمان معرفی شدند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *