ثبت‌نام بیش از ۲۱ هزار نفر برای شرکت در آزمون دکتری

حسین توکلی

ثبت‌نام بیش از ۲۱ هزار نفر برای شرکت در آزمون دکتری

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: مهلت ثبت‌نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ تا هفتم آذرماه است و متقاضیان باید در این مهلت با مطالعه دقیق دفترچه راهنما و آماده کردن مدارک لازم به سایت سازمان سنجش مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وی افزود: آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ برای پذیرش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی روز جمعه ۴ اسفندماه ۹۶ در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود.

توکلی با بیان اینکه تا ۸ صبح امروز ۲۱ هزار و ۹۶۳ نفر برای شرکت در آزمون دکتری ثبت‌نام کردند، ادامه داد: داوطلبان می‌توانند در مهلت تعیین شده به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و برای تکمیل تقاضانامه اینترنتی ثبت‌نام اقدام کنند و هر داوطلب می‌تواند فقط در یک کدرشته فارغ‌التحصیلی شرکت کند.

وی گفت: پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی است، بنابراین داوطلبان باید به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت ۶۰۰ هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام برای شرکت در آزمون نسبت به خرید سریال ثبت‌نام اقدام کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه در مراحل مختلف فرایند آزمون خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه برای داوطلبان ارائه می‌شود لذا داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۵ هزار ریال به عنوان هزینه استفاده از پیام کوتاه می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی گفت: سطح سوالات امتحانات اختصاصی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی و با ضریب ۴، آزمون زبان با ضریب یک و آزمون استعداد تحصیلی با ضریب یک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *