نیازهای شغلی استان ها توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی شناسایی می شود

به گزارش پل کنکوری و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، سید احمدرضا پیش بین عنوان کرد: با توجه به مصوبه هیأت امنای دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور قهرمانان رشته های مختلف ورزشی می توانند به صورت رایگان در رشته های تربیت بدنی این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.
وی افزود: همچنین قهرمانان  ورزشی که بخواهند در سایر رشته های دیگر این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند تا ۳۰ درصد تخفیف شهریه دریافت می کنند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اظهار کرد: با ابلاغ مصوبه هئیت امنا بنا بر این شد که مراکز آموزش علمی کاربردی پنج درصد از درآمد خود را صرف هزینه های فرهنگی و دانشجویی بکنند و در سال تحصیلی جدید دانشجویان این دانشگاه می توانند ۵۰ درصد از شهریه خود را به صورت اقساط پرداخت کنند.
وی با اشاره به حدود سه هزار شغل تعریف شده ای که در کشور وجود دارد عنوان کرد:  این آمار در برخی از کشورها بیش از ۱۳ هزار شغل است و افراد در این کشورها موظفند صلاحیت حرفه ای برای شغل خود کسب کنند که این امر در ایران علاوه بر خلاء قانونی، نیازمند فرهنگسازی است.
پیش بین ادامه داد: دانشجو در مراکز آموزش علمی کاربردی در محیط کار تحصیل می کند که ظرفیت بالای این دانشگاه برای افزایش مهارت آموزی در برنامه های اموزشی را نشان می دهد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور افزود:  افزایش رقم ارتباط اشتغال با تحصیل نیازمند فعالیت بیشتر است لذا بیش از ۴۷ درصد دانشجوهای دانشگاه جامع علمی کاربردی در ارتباط با رشته خود شاغل هستند که باید این آمار افزایش یابد و اشتغال در ارتباط با توانمندی های فرد و هدفمند باشد.
وی خاطر نشان کرد: نیازهای استان ها در رابطه با شغل های مختلف شناسایی شده زیرا یکی از وظایف دانشگاه جامع علمی کاربردی آموزش متناسب با نیاز و شرایط بومی و محلی است.
 پیش بین گفت: در هر استان باید یک مرکز ورزش و جوانان داشته باشیم که این مراکز خیلی کمک می کند تا ما بتوانیم یک محیط مناسب برای دانشگاه فراهم کنیم.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی بیش از ۵۰۰ مرکز آموزش در کشور دارد که هر مرکزی در هر منطقه نیازسنجی می کند و بر اساس آن رشته های خود را تعیین کرده و متناسب با نیاز بازار آموزش را ارائه می دهد.
نیازهای شغلی استان ها توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی شناسایی می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *