بازدید هیئت دانشگاه ملبورن استرالیا از دانشگاه تهران

بازدید هیئت دانشگاه ملبورن استرالیا از دانشگاه تهران

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، پروفسور توماس کوان قائم مقام معاونت بین الملل دانشگاه ملبورن، بررسی راهکارهای ایجاد مرکز تحقیقات آب ایران و استرالیا با همکاری دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف و سازمان های اجرایی ذی ربط را از اهداف این دیدار ذکر کرد.
در این جلسه امکانات آموزشی، پژوهشی، جایگاه و برنامه های بین المللی دانشگاه تهران و امکانات این دانشگاه در زمینه های مختلف تحقیقاتی بویژه آب، انرژی، محیط زیست و مدیریت زمین و راهکارهای همکاری های علمی دو دانشگاه بررسی شد.
موضوع همکاری های علمی طرح شده از سوی دانشگاه ملبورن در 6 محور آب، محیط زیست، انرژی، بهداشت، طراحی و برنامه ریزی مکانی، مدیریت زمین اعلام شد که قرار است از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، درباره اجرایی کردن توافقات و تأمین منابع لازم پیگیری های لازم انجام گیرد.
این یدار با حضور عبدالمجید اسکندری مدیرکل برنامه ریزی و همکاری های بین المللی، زهرا امام جمعه رییس دبیرخانه پژوهش های بین الملل دانشگاه، محمد علی بنی هاشمی رییس مرکز آموزش آب یونسکو، بنفشه زهرایی مدیر قطب علمی مهندسی و مدیریت زیرساخت دانشکده مهندسی عمران و محمودرضا دلاور مشاور رییس و مدیر امور بین الملل پردیس دانشکده های فنی برگزار شد.

** همکاری دانشمندان مسلمان با مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک
دانشمندان اندونزیایی برای همکاری با مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک به دانشگاه تهران آمدند.
«گوستینا آمینین» از دانشگاه «دیپونگورو»(Diponegoro) اندونزی، به مدت یک ماه در آزمایشگاه بیوشیمی فیزیک در مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران به فعالیت علمی می پردازد.
این اقامت یک ماهه، چهارمین سفر این محقق اندونزیایی به ایران و همکاری با این آزمایشگاه است.
آگوستینا آمینین دلیل همکاری خود را با این آزمایشگاه، علاقه به همکاری با کشورهای غیرغربی دانست و اظهار امیدواری کرد که آغازگر یک تحول باشد تا دیگر دانشمندان نیز چون او عمل کنند.

** برگزاری جشن دانش آموختگان دانشکده کارآفرینی در دانشگاه تهران
دومین مراسم جشن دانش آموختگان دانشکده کارآفرینی و تجلیل از دانش آموختگان برتر کارآفرین، در دانشگاه تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، این مراسم با حضور محمدرضا زالی رئیس دانشکده کارآفرینی، مسئولان دانشگاه تهران، رهبران کارآفرینی، کارآفرینان برتر، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشکده کارآفرینی و جمعی از دانش آموختگان به همت کانون دانش آموختگان کارآفرینی و با هدف تقویت شبکه دانش آموختگان و افزایش تعامل آنان با دانشکده کارآفرینی و کارآفرینان بزرگ کشور برگزار شد.
رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در این مراسم با اشاره به برنامه های استراتژیک دانشگاه همچون «بین المللی شدن»، «حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین»، و «ارتقا مسئولیت های اخلاقی اجتماعی» گفت: برگزاری این مراسم تلاشی برای پیوستگی ارتباط بین دانش آموختگان و دانشگاه پس از اتمام دوره دانشجویی است.
وی از راه اندازی سیستم «سیرنگار کارآفرینی» خبر داد که به وسیله آن فعالیت های دانش آموختگان پیگیری و منجر به توسعه شبکه ارتباطی بین دانشکده کارآفرینی و دانش آموختگان خواهد شد.
زالی با بیان اینکه جهت گیری کلی دانشگاه به سمت و سوی تربیت دانشجویان کارآفرین است، افزود: در دانشکده کارآفرینی و همچنین در سطح کلان در تمامی دانشگاه تهران، بدنبال ایجاد یک اکوسیستم از کارآفرینی هستیم که از کارآفرینان دانش بنیان حمایت کنند.
وی ادامه داد: بر همین اساس از طریق «صندوق کارآفرینی امید» که وابسته به نهاد ریاست جمهوری است، تسهیلات ارزان در اختیار دانش آموختگان و یا دانشجویانی قرار می گیرد که طرح ها و ایده های آنها تصویب می شود تا کسب و کار خود را راه اندازی و یا توسعه دهند.
رئیس دانشکده کارآفرینی گفت: مهمترین سرمایه منابع انسانی کشورها، کارآفرینان هستند؛ کارآفرینان از طریق توسعه صادرات، کسب وکار و اشتغال زایی به توسعه اقتصادی کمک می کنند. اما در دانشگاه ها کارآفرینان دارای نقش های خیلی متمایز و اثربخشی هستند.
وی انتقال تجربه در زمینه کسب وکار، الگوی مناسب بودن برای دانش آموختگان جوان و کمک ها و حمایت های مالی و معنوی را از عمده نقش های کارآفرینان در دانشگاه ها دانست که به طور معمول کارآفرینان کمک های خود را برای بورسیه، ساخت و تأسیس ساختمان های جدید و فعالیت های فرهنگی مشخص و هزینه می کنند.
در این مراسم کارآفرینان برتر و رهبران کارآفرینی سخنرانی کردند و تجربیات خود را در اختیار دانش آموختگان قرار دادند، همچنین در این مراسم از دانش آموختگان برتر کارآفرین تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *